wtorek, 31 lipca 2012

GRACO SYMBIO - NIEPOWTARZALNY STYL I WYGODA

Bardzo lekki, niezwykle praktyczny, komfortowy i wygodny - to zalety, które niewątpliwie cechują GRACO SYMBIO. Wózek nie dość, że świetnie się prezentuje to dzięki lekkiej konstrukcji, przekładanej rączce, sprężynowemu zawieszeniu i pneumatycznym oponom doskonale się prowadzi. Możesz zabrać swoje dzieciątko wszędzie zachowując przy tym niepowtarzalny styl.
GRACO SYMBIO może być konkurencją dla sporo droższych wózków BUGABOO. 
Wózek nie tylko świetnie się prowadzi, jest bardzo zwrotny ale także super łatwo się składa, z lekkością wpina się oraz wypina poszczególne elementy wózka. Przeglądając opinie internautów można przeczytać, iż doskonale radzi sobie również na plaży.
Właściwie można by powiedzieć iż GRACO SYMBIO ma same zalety ale malutkim minusem może okazać się mały koszyk na zakupy oraz to, że przednie koła nie są pompowane.

link do produktu w naszym sklepie : http://dzidziusiowakraina.pl/pl/p/GRACO-Symbio/133


sobota, 21 lipca 2012

ISOFIX



System ISOFIX składa się z dwóch uchwytów, które znajdują się między siedzeniem, a oparciem fotela. Dwa zaczepy ISOFIX przymocowane są do podstawy fotelika dziecięcego lub bazy ISOFIX.

Przy wykorzystaniu tego rozwiązania cały fotelik jest połączony bezpośrednio ze szkieletem nadwozia za pomocą uchwytów mocujących.  Przy ewentualnej kolizji nie ma więc mowy o zmianie położenia fotelika z maluchem.
Na rynku możemy spotkać foteliki, które mają wbudowany system isofix ( np. Römer Safefix Plus 9 – 18 kg) lub takie które dają możliwość wpięcia ich do bazy isofix ( np. Recaro Young Profi Plus 0-13kg  http://dzidziusiowakraina.pl/pl/p/RECARO-Young-Profi-Plus-spiworek-stokrotka-gratis/100).
Zarówno fotele montowane za pomocą systemu isofix jak i fotele tradycyjne takich producentów jak RECARO, RÖMER czy MAXI-COSI zapewnią naszemu dziecku bezpieczeństwo pod jednym bardzo istotnym warunkiem – że są prawidłowo zamontowane.

Tutaj trzeba więc powiedzieć iż isofix daję nam tę wartość, że łatwo prawidłowo zamontować fotel wyposażony w system isofix natomiast w przypadku tradycyjnych foteli – jak pokazują statystyki – bardzo często popełniane są błędy przy montowaniu fotelika za pomocą pasów samochodowych.

piątek, 20 lipca 2012

Sięgając do zabawek...

W naszej ofercie sklepu pojawiło się kilka ciekawych propozycji ze świata zabawek.
Mowa o produktach SMILY PLAY.  Są to zabawki  wysokiej jakości a ze względu na swoje funkcje edukacyjne mogą się pochwalić naprawdę bardzo dobrą oceną psychologów i pedagogów.
Zabawki towarzyszą dziecku na każdym kroku rozwoju dlatego też powinny nie tylko bawić i rozwijać ale także  inspirować oraz zachęcać do aktywności.
Wspomniane zabawki  SMILY PLAY są edukacyjne i dźwiękowe więc na najmłodszych milusińskich działają wielozmysłowo.



piątek, 13 lipca 2012


KATEGORIE  WAGOWE  FOTELIKÓW  SAMOCHODOWYCH

Niezależnie od przepisów prawnych spotkamy się z podziałem fotelików na kategorie wagowe. Mimo iż nie mają one przełożenia na przepisy są bardzo przydatne przy doborze fotelików i istotne dla wygody i bezpieczeństwa dziecka.
Foteliki samochodowe dzielimy na 5 grup wagowych:
,,0’’       ( 0 – 10 kg ) ( do około 9 miesiąca życia dziecka )
,,0+’’     ( 0 – 13 kg ) ( do około 12 – 15 miesiąca )
,,I’’        ( 9 – 18 kg ) ( od około 9 m-ca do około 4 lat )
,,II’’       ( 15 – 25 kg ) (od około 3 lat do 7 roku życia )
,,III’’      ( 22 – 36 kg ) ( od ok. 6 do 12 roku życia ).
Najczęściej  jednak możemy spotkać foteliki w specyfikacjach wagowych nieco odbiegających        od wskazanych wyżej grup, lub łaczące te grupy, mianowicie: 0 – 13 kg ( np.RECARO YOUNG PROFI PLUS), 9 – 18 kg (np.RÖMER KING PLUS), 15 – 36 kg (np. RECARO MILANO)  oraz  9 – 36 kg  ( np. REACRO YOUNG SPORT  http://dzidziusiowakraina.pl/pl/p/RECARO-Young-Sport-wkladka-AeroMOOV-gratis/107 ).

Nasi Milusińscy będą więc musieli w swojej przygodzie małego podróżnika przesiadać się używając co najmniej 2-3 fotelików.

środa, 11 lipca 2012



Foteliki samochodowe a przepisy drogowe
Polskie Prawo o Ruchu Drogowym niewiele mówi o fotelikach samochodowych dla dzieci i unormowaniach dotyczących przewozu dzieci w aucie.
Najważniejsze kwestie zawarte są w Rozdziale 5 - Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach

(...)
Art. 39.
(...)
3. W pojeździe samochodowym wyposażonym w pasy bezpieczeństwa dziecko w wieku do 12 lat, nie przekraczające 150 cm wzrostu, przewozi się w foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym wadze i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym.
4. Przepis ust. 3 nie dotyczy przewozu dziecka taksówką osobową, pojazdem pogotowia ratunkowego lub Policji. 
(...)
Art.45.
2. Kierującemu pojazdem zabrania się:
(...)
4. przewożenia w foteliku ochronnym dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę powietrzną dla pasażera;
5. przewożenia, poza specjalnym fotelikiem ochronnym, dziecka w wieku do 12 lat na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego;

Polskie Prawo o Ruchu Drogowym niewiele mówi o fotelikach samochodowych dla dzieci i unormowaniach dotyczących przewozu dzieci w aucie.



Podobne przepisy obowiązują również w innych krajach europejskich.
We Francji granica wiekowa to 10 lat natomiast dodatkowo co istotne istnieje całkowity zakaz jazdy na przednim siedzeniu w stosunku do dzieci do 10. roku życia, za wyjątkiem odwróconych tyłem do kierunku ruchu fotelików dla niemowląt.
W Szwecji ta granica wiekowa to 7 lat. Mimo tego Szwecja uchodzi za najbezpieczniejszy kraj jeśli chodzi o przewożenie pociech w autach. Dobitnie pokazują to statystyki a dzieci wożone są w fotelikach tyłem do kierunku jazdy nawet do 6-7 roku życia. Przykładem takiego fotelika jest AKTA GRACO BELOGIC.
                                 


Dziecięce foteliki samochodowe muszą być zgodne z normami UE lub UN-ECE
(Europejska Komisja Gospodarcza ONZ).

Bardzo ważną kwestią, którą na pewno jeszcze niejednokrotnie poruszymy na naszym blogu, jest niezależnie od przepisów prawnych wybór optymalnego fotelika.
Zapewnienie dziecku ochrony przez zastosowanie odpowiedniego fotelika samochodowego może ograniczyć obrażenia o 90-95% w przypadku fotelików odwróconych tyłem do kierunku jazdy, a o 60% w przypadku fotelików odwróconych przodem*.
*źródło: AA Motoring Trust